sexta-feira, 28 de novembro de 2008
1999 Abstraehere
The photographs of Andrea Bracher suggested a journey to the heart of things. One type of trip that few dare to face. However, it is in this way we can know us better, we can discover wonderful potential contained, hidden, or preserved. In ourselves and in things.
Mergulhado nesse mundo interior de águas, de sombras, de folhas, de texturas em areia e pedra, como que introspecção, o que não deixa de ser uma forma especial de abstração. Andréa nos conduz ao emaranhado gráfico com que a natureza desenha e tece visualmente a sua composição mágica. O mundo da fotografia é o mundo da luz. Andréa revela sua expressão por meio da observação curiosa e investigativa nos efeitos luminosos dos reflexos e das sombras. Nos reflexos, está o encanto. Nas sombras, o mistério. Algumas de suas fotografias nos evocam, pela água, pelos reflexos e pelos nenúfares, Claude Monet em Giverny.
Immersed in this inner world of water, shadows, leaves, sand and stone textures, like introspection, that it remains a special form of abstraction. Andréa leads to tangle with the graphic nature and draws visually weaves its magic composition. The world of photography is the world of light. Andréa reveals its expression through investigative and curious observation in light effects of reflections and shadows. Reflexes, is the charm. In the shadows, the mystery. Some of his photographs in the recall, by water, reflections and the water lilies, Claude Monet in Giverny.
Joaquim da Fonseca, Artista e Professor, Master of Fine Arts pela Universidade de Syracuse (EUA).
Joaquim da Fonseca, Artist and Professor, Master of Fine Arts from Syracuse University (USA).
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